söndag 25 januari 2015

Veckan som gått

Har varit så stressad över skolan att jag haft svårt och sova den senaste veckan. Så istället för att gå min ordinarie klass har jag tagit tre privatlektioner. Fortsättningvis kommer jag läsa ordinarie kurs en dag i veckan (långsammare takt). Jag måste också försöka börja tala det lilla jag kan! 

I tisdags gick jag 7 km för att köpa kaffe! Haha, nåja, fick lite vardagsmotion på köpet också. Hade fått tips om en affär som skulle sälja riktigt kaffe. Men tyvärr hade jag läst fel och gick till fel affär så inget kaffe blev det.

På vägen hem hittade jag detta trevliga ställe som jag promenerade vid. På bilderna ser det lite trist ut, men det är vinter. Kommer definitivt återvända hit.

Hongjecheon Stream13 km lång!

Hongjecheon Stream. I bakgrunden syns en del av Seoul World Cup Stadium
Jag saknar verkligen någonstans att ta mina powerwalks! Man är så bortskämd hemifrån att gå runt knuten för att komma ner till vatten och grönområden (Tanto). Här måste jag åka kommunalt för att komma bort någorlunda från stadsmiljön.


Ewha Womans University som jag visat bilder på tidigare. Ligger nära området jag bor vid. Skolan ligger uppför en hög kulle, jäkligt jobbigt men bra motion! Igår åt jag för många Bungeoppangs, så det behövdes! 

Bungeoppang - fylld med röda bönor - sött!


Ser nästan ut som en höstdag hemma!
Ewha Womans University

Ser lite engelsk ut, eller hur?
Ewha Womans University

Avslutar med lite gatu-uppträdande.


Piano man, Sinchon Station




A group singing in Sinchon. They were good!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar