söndag 18 januari 2015

Partying in Hongdae

Jag har inte varit ute och dansat på flera år, mest för att ställen anpassade för "min ålder" spelar så extremt dålig musik. Jag går inte igång på Sommartider eller Sommaren är kort. Jag vill dansa till ny (elektronisk) dansmusik.

Så när min rumskompis frågade om jag ville hänga med ut så tänkte jag, varför inte! Två av mina klasskamrater följde också med. Vi möttes upp vid 21 tiden och gick till en bar som de kände till (PapaGorilla) för en fördrink.

Stället var mer likt en cocktailbar, modernt. gråsvartmålade  betongväggar i en avskalad miljö. Borden hade inbyggt ljus som ändrade färg. För att beställa tryckte man på en knapp vid sidan av bordet, smart!

Jag tog en koreansk öl (Hite) rätt svag i smaken. De andra tog en Mojito, smakade citronvatten!  Prismässigt kostade öl mellan 45-60 kr och drinkar från 75 kr.

Papa Gorilla
 Av servitören fick vi också ett armband med fritt inträde + drink till en närliggande klubb (MAMA).

Där var det inte lika trevligt tyckte jag. Ganska många onyktra människor. Dörrvakten sa även åt att hålla koll på våra väskor. Och om någon blev dryg mot oss skulle vi säga till! Inte så mycket folk när vi kom men desto fler när vi gick.

Och ljudnivån på musiken! OMG! Extreeeem! Mina stackars öron! Det gick inte att prata överhuvudtaget! Har lärt mig nu att alltid ha öronproppar med mig. Ytterkläder låses in i små skåp, mot betalning, ca 10 kr.

Om drinkarna var svaga på det förra stället så var den desto starkare här (kanske därför alla var så onyktra?).
Klubb MAMA
Till slut gick vi till NB2\Noise Basement. Ingen kö eller dryga dörrvakter! Entré 113 kr (japp ganska dyrt!) och Legkontroll! Haha. men nej, inte för mig.

Jag googlade om klubben innan och den ska tydligen vara störst i Hongdae-området och väldigt populärt. Och ja, bokstavligen packat med folk. Man fick knuffa och klämma sig igenom alla männsikor för att ta sig både till och från dansgolvet. Dansa? Nja, mer att du vaggar kroppen  fram och tillbaka :) Inget för den som vill visa sina moves. 

Jag upplevde också, men kan ha fel, att här dansar man inte så mycket med varandra utan mer bredvid varandra! Och att killar raggar genom att hålla om tjejen bakifrån (nej, inget tafs).
Klubb NB2 - Sååå mycket folk

Klubb NB2

Ytterkläder stoppade vi ned i stora påsar som lämnades in. Tror det kostar runt 20 kr. En drink ingick i biljetten.Inga sittplatser, förutom vid baren. En trappa upp var för VIP, vad det nu innebär.


Rökning är tillåtet här! Buahh mina kläder :) Var tvungen och tvätta dem idag. Ytterjackan hänger på vädring! Jag har också tappat rösten idag pga av den höga musiken som man fick skrika för att kunna prata samt all cigarettrök.


Musiken var till en början mer elektronisk för att senare gå över till mer seg hip-hop (inget fan av). Mest västerländsk musik spelades. Stället stänger 07:00! Vi gick vid 04:00.


Klubb NB2

T-banan slutar gå runt 24 här, men vi bor så nära så vi kunde gå hem (i stort samma väg som till skolan) Fredagens väder hade dock isiga vindar och vi hade bar kjol. Brrrr, det var kallt.

Det var kul att testa ändå. Hade jag varit i 20+ hade jag säkert tyckt att detta ställe var fantastiskt.


Har en annan klubb som jag gärna vill testa. Den har tre dansgolv och en pool! Hur coolt låter inte det?!

Tänker ta med min syster dit när hon kommer i mars, Hahaa, det visste hon inte, men nu vet hon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar