onsdag 28 januari 2015

Ikeabesök


Idag begav jag mig till Koreas endaste och nyöppnade (dec 2014) Ikeavaruhus. Främst för att köpa bryggkaffe men ockå för att kolla in om de hade något annat gott.

Trodde det skulle vara lite folk när jag åkte mitt på dagen en vardag, men det var faktiskt ganska mycket folk där. 

Ikea, Seoul

Ikea tag själv lager. Ser ut som hemma ungefär.
Hade tänkt äta lunch på restaurangen men det var så lång kö att jag skippade det. Tog en "svensk korv med bröd och dricka" på vägen ut i stället. Den var inte god! Inte alls som hemma. Och jag som hade hoppats på en French Hot dog!

Köttbullemacka kunde man välja också. I korvbröd! Haha...

Eh?? Okej.

Hade lite högre förväntningar om Ikeas Swedish Food Market. Utbudet var ganska begränsat. Godis i form av Marabou chokladkakor och dajm. Samt sedvanlig sylt och saft, nypon- och blåbärsdryck. 

Chokladflarn i storpack (kartong ni vet). Är chokladflarn typiskt svenskt förresten?

Frysvaror som köttbullar, äppelpaj, kanelbullar (ville så gärna köpa men måste tillagas i ugn vilket jag inte har tillgång till), lax - gravad\rökt, svenska pannkakor, fryst potatismos (Que?) och Absolut Vodka i olika smaker! Men ingen lakrits.

Ikeas Swedish Food Market
Knäckebröd yeah! Pepparkakorna bjöd jag pensionatets alla hyresgästerna på.
På väg hem med buss. (Ingen gratisbuss erbjöds.)
Priserna då? Vissa varor ungefär samma pris, andra en aning dyrare. Mitt kaffe kostade 3500 WON för 250 gr vilket motsvarar ungefär 28 kr. Men då är det inget Zoega kaffe direkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar