torsdag 1 januari 2015

Vackert väder och pingis

Idag har det varit strålande sol och blå himmel, Härligt! Har varit ute och gått i tre timmar.

Långt från "Gangnam Style"


Har även spelat pingis idag! Damen som hyr ut rummen driver även en pingishall! och frågade om jag vill följa med. Det var roligt, har inte spelat på flera år.

Pingis med Damen

När jag kom hem luktade hela huset...gammal ost! Hoppades innerligt att det inte var middagen - vilket det inte var. Jag har ju sagt att jag inte ska äta äta västerländsk mat när jag är här. Det kommer dock ta ett tag att vänja sig, ingen salt eller andra kryddor, förutom chilipastan används. Bara naturliga smaker så att säga. 


Vid middagen träffade jag övriga hyresgäster för första gången, alla japaner. När jag sa att jag var svensk, svarade alla unisont Ååhh. Jaa, så här på andra sidan jorden kanske det låter lite exotiskt med Sverige. Fick också beröm för att jag åt bra med pinnar!!? Haaha, Håller inte riktigt med, här äts det med stålpinnar, väldigt smala och tunna. Maten halkar av hela tiden. Väldigt trevligt ändå med alla människor runt matbordet och högljutt prat och skratt, synd att jag ännu inte förstår något.

Efter middagen ville Damen (hyresvärden) att vi skulle gå på bio, en av de japanska gästerna följde också med.  Men filmen hade ingen textremsa så varken han eller jag tyckte det var någon idé så Damen valde att gå själv. På lördagar är koreanska filmer textade på engelska, så nästa gång.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar