måndag 8 augusti 2016

I Busan

Stannar två nätter vid Haeundae Beach. Min originalplan var att ligga i skuggan på playan och inte göra någonting, men vädret tillåter inte det, alldeles för varmt (och kvavt) för min smak.


Staying two nights at the Haeundae Beach. My original plan was to lie in the shades on the beach doing nothing, but unfortunately the weather does'nt allow it, far too hot (and stuffy) for my taste.


Haeundae Beach

Jag fick vänta två timmar på att få checka in på vandrarhemmet (Blueboat Hostel) så jag gick till Busan Aquarium. Relativt dyrt 26 000 krw (194 kr) och jag tyckte inte det var så där fantastiskt faktiskt. Tycker nog att COEX aquarium i Seoul var bättre, i alla fall vad jag kommer ihåg.

Tycker så synd om vattendjuren och annat (pingviner, uttrar, stora sköldpaddor) eftersom de har så liten yta att vara på.

I had to wait two hours before check in at the hostel (Blue Boat Hostel) so I went to Busan Aquarium. Kind of expencive KRW 26,000 (194 kr) and it was'nt that great as I thought, kind of small! I think that the COEX Aquarium is slightly better, at least what I remembered.

I also feels sorry for all the aqua living fishes and other ones (penguins, otters, big turtles) because of their small tanks.

Poor fish, really ugly. I would hide too :)
Gigantic crab
Conger (Havsål)

Mat /Food
Eftersom jag har problem med både gluten, laktos och kolhydrater i överlag (egen diagnosticerad) så är det inte lätt att hitta bra mat för magen.

Ikväll blev jag till och med nobbad att äta på ett ställe eftersom jag var ensam! Tack för den!
Hittade istället ett veitnamesikt ställe som servera fried noodle pho! Detta är vad jag fick!

Since I have problems with both gluten, lactose and carbs in general (self-diagnosed), it is not that easy to find good food for your stomach. 
Tonight I was even turned down to eat at one place since I was alone! Thanks for that!

Found this place instead, a veitnames restaurant serving fried noodle pho! This is what I got!


OMG! It's alive!!!

Ser ut som skinnbitsflagor när man bränts sig i solen, lol. Nu efteråt tror jag att det var värmen från maten som gjorde att de rörde sig, men det tog ett tag innan chocken lade sig.

Efter dissen kändes det lite ensamt, men efter att ha skypat med dottern känns det genast bättre!

Looks like skinloss after sunburn, lol. 
Now I think that it was the heat from the food that made them move, but it took some time before 
the shock passed.

After the restaurant diss, I felt a bit lonely, but after skyping with my daughter I feel much better!


/Carina

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar