torsdag 5 februari 2015

Ny frisyr hos Juno Hair

Tog beslutet att klippa håret kort. Googlat runt lite för att läsa om andras erfarenheter och tips. Det
blev till slut Juno Hair sDagerom jag bokade tid hos. De hade fått bra recensioner och kunde lite engelska också. Förbokade via personligt besök.

Jag klev in och berättade att jag bokat. En person och tog mina ytterkläder inkl väska som låstes in i ett skåp medans en annan person satte på mig förklädet. Därefter fick jag sätta mig vid ett bord och blev erbjuden någon att dricka, Jag valde kamomill te. 
Efter en liten stund kom stylisten fram till mig och vi började prata hur jag ville ha det.

Jag hade en bild så jag visade den för henne. Vi diskuterade lite fram och tillbaka då frisyren inte 100% funkade för mitt nordiska hår.
Sedan sa hon att min hårklippning är inte en vanligt hårklippning utan stylad sådan och därför kostar det lite mer än standardpriset, vilket är 25000 KRW. Jag skulle få betala 35000 KRW men om jag blev medlem skulle jag få 10% rabatt. Priset knappar de in på en miniräknare och visar dig.

Medlemskapet kostade inget extra så slutsumman blev 31500 KRW.

Därefter frågade de om jag ville tvätta håret, vilket jag ville. Hade läst om den huvud massage man får så det ville jag uppleva. Och ja, jätteskönt men alldeles för kort! Hon höll väll på i två minuter kanske. Jag hade önskat få den i ytterligare 5 minuter.

När jag blev klar fick jag sätta mig i frisörstolen. Stylisten kom och började kolla mitt hår och jämföra med bilden. Hon kommenterade lite småsaker, ett av mina krav var att jag ville behålla min långa lugg. därefter började hon klippa. Flera gånger under klippningen tittade hon på bilden, föreslog några förändringar och fortsatte. 1,5 timme (!) senare var jag klar.

Jag är mycket nöjd med min nya korta frisyr, jätteskönt! Jag gick jämt med håret uppsatt i tofs, detta är så mycket snyggare.

För priset på 250 kr får du inte en sådan här klippning i Stockholm. Minst det dubbla får du betala.
 Det som kändes positivt är också att de klipper en frisyr där du inte behöver använda produkter för att det ska se bra ut. Endast hårfön behövs och teknik hur du fönar, vilket hon visade mig.
Tyvärr har jag ingen hårfön med mig, hahaa. men desto mer hårprodukter.

Jin Yeong (stylisten) var mycket trevlig. Hon tog kort på min frisyr, kanske för sin portfolio. När jag skulle gå följde både hon och hennes medhjälpare mig hela vägen ut till gatan!

För att underhålla frisyren betalar jag det ordinarie pris 25000 KRW (ca 200 kr). Jag kommer definitivt gå dit en gång till innan jag åker hem. Jag kanske ska färga håret också?

Ny vs Gammal

Hitta hit:
Juno Hair är en kedja och finns lite överallt.

1. L2 Ewha womans university Station exit 3
2. Gå rakt fram, tag andra gatan till höger
3. Du ser skylten ovanför ingången. 1 tr upp
Stylist: Ha Jin Yeong (하 진 영)  


Juno Hair



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar