torsdag 11 juni 2015

Coex Aquarium


Har lite svårt för "djur i bur" utomlands. Oftast är burarna för små vilket får mig att bli illa till mods.
Detta var en av anledningarna till att jag aldrig besökte Busan Aquarium när jag var där 2013 samt priset på 200 kr! Ångrade det lite efteråt. 
Coex Aquarium besökte jag heller aldrig när jag var här 2013. Så därför beslöt jag mig för att gå dit denna gång. Och ja, tyvärr besannades min farhågor delvis. Vissa, speciellt de större fiskarna hade alldeles för små vattentankar.
Coex Aquarium har inte bara fiskar utan även andra "vattennära levande djur" som bäver, sälar, sköldpaddor, pingviner och det sötaste av alla- flygpungekorre!



Fishbooth

Herr och Fru Kanin
Stjärnmuräna
Koraller - ser ut som en bakgrundsbild på datorn, eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar